17. ledna, 2018 - svátek má Drahoslav

Intercompany Accountant - English only

pracovní pozice:Intercompany Accountant - English only
pracovní poměr:Plný úvazek
lokalita práce:1
zaměstnatel:People Place
platové ohodnocení:30000

Our client is a world leader in the field of business consulting, offering services in the field of Finance, Systems Integration, Telecommunications and Information among many others. With operational centers in over 70 countries worldwide, today this corporation is a globally recognized leader in the next generation of business consulting with a reported revenue of billions of dollars.

As an employer, our client is ranked among the most innovative companies to work in various magazines like The Wall Street Journal. This is not only a good chance to get the job you are looking for, but an opportunity to grow in skills and professional experience at international level and with a globally-known corporation.

 

THE ROLE:

The Intercompany Specialist is an integral part of the Financial Accounting Team responsible for delivering the month-end financial information. This position plays a crucial part in the company's end-of-month process, resulting in complete and accurate financial statements. The Intercompany Specialist is responsible for preparing, managing and controlling journal entries, balance sheets, reconciliations and other relevant accounting issues in compliance with the law.

 

THE RESPONSIBIILITIES:

- Accounts Receivable Processing - includes the preparation and posting of outgoing and estimated invoices.

- Checking invoices to ensure that all relevant information is present, searching for appropriate backup to determine the correct coding. 

- Monthly intercompany reconciliation - including downloading the GL from SAP, preparing proper reconciliation, confirming balances with country partners, solving any irregularities within the threshold, determining and posting unrealized foreign exchange gains / losses.

- Preparation of EFT's settlement for treasury after confirmation within intercompany entities is completed.

- Maintaining the internal database, initiating internal numbers, requesting pricing from project managers, setting up WBS coding in collaboration with the Master Data team, billing preparation.

 

THE IDEAL PROFILE:

- University degree in Finance or related areas is desired.

- Understanding and practical knowledge of Finance processes.

- 1 year experience in a similar position within an international Shared Service Center is preferred.

- The ability to work independently and as part of a team.

- Strong process orientation, knowledge of process design tools.

- Proactive and strong analytical skills.

- Excel experience is desirable.

- The ability to prioritize, multi-task, and work under pressure.

- Must have a strong work ethic.


Poslední úprava pracovní nabídky: 2017-10-20 15:55:08

Kontakty k nabídce: Intercompany Accountant - English only

Firma:People Place
Adresa:Halkova 2
 12000, 1 - Praha Nové Město

Kont. osoba:Lenka Nemcova
Telefon:+420 605115072
Email:lenka.nemcova@peopleplace.eu

Ostatní pracovní nabídky ze sekce:

vloženovolná pracovní pozicemin. mzda
20.říjnaIntercompany Accountant - English only30000,- Kč
29.záříFinance/Credit Specialist with Dutch or Danish31000,- Kč
25.srpnaHledáme účetní!35000,- Kč
25.srpnaPayroll Specialists 30000,- Kč
25.srpnaIntercompany accountant / Deputy Team Leader35000,- Kč
25.srpnaTransition/Migration Coordinator 50000,- Kč
28.červenceJunior Accountant with Czech and English32000,- Kč

Kontaktujte zadavatele nabídky práce

Jméno a Příjmení*: (zadejte jméno a příjmení)
Váš email*: (Email - musí být platný)
Váš telefon*: (Nutné pro kontakt)
Životopis:
Motivační dopis:
Fotografie:
Průvodní dopis:


Opište kontrólní kód pro odeslání formuláře

* označené pole jsou pro odeslání nezbytné




Tweetni tuto stránku

Nejnovější nabídky práce

Pečovatel/ka

Ošetřovatelé a domácí péče
15. leden, 2018

PEČOVATEL/KA (pracovník přímé péče) Co k této práci potřebujete: - pozitivní a trpělivý přístup, schopnost naslouchat, spolehlivost - zodpovědnost, schopnost pracovat v kolektivu, být součástí týmu, - zkušenost s prací se seniory a kurz

Poradce v oblasti zdraví

Obchodní zástupci v Praze - volná místa
8. leden, 2018

Obchodní činnost v oblasti wellness - hledáme komunikativní, ambiciozní uchazeče Náplň práce : práce s klienty , wellness testy, zákaznický servis .Práce s PC. Flexibilní pracovní doba Požadavky: Vedlejší činnost 2-3hod denně 8- 12 tisíc Kč

Managment

Hudebníci, zpěváci a skladatelé
15. prosinec, 2017

Nudimo soon will allow a credit for a cam track from 3%. contact us we can jenhrygreg35@gmail.com da biste dobili captam from 5000 to 100.000.000

Prodejce dluhopisů

Investiční poradci
13. prosinec, 2017

Rádi příjmeme schopné, spolehlivé, férové a pracovité parťáky - prodejce firemních dluhopisů pro 2 velmi dobře prosperující projekty Avian Invest a caribedluhopisy.cz. Velmi dobře placeno!!! Práce na VPP je vhodná pro muže i ženy z celé ČR.

Customer Support Specialist with German

Specialisté v oblasti bezpečnosti dat
20. říjen, 2017

Our client is a world leader in the field of business consulting, offering services in the field of Finance, Systems Integration, Telecommunications and Information among many others. With operational centers in more than 70 countries worldwide, today this corporation is a globally recognized leader in the next generation of business consulting with